Желим да поздравим све колеге наставнике из далеке Серменије и да поделим
своја искуства са вама који живите у за нас веома напредној и инспиративној
земљи.
Да не буде забуне, код нас наставника уобичајено зову мастер-сермен али није ми јасно шта то код вас значи просветар и да ли то има неке везе са школом?!
Да не буде забуне, код нас наставника уобичајено зову мастер-сермен али није ми јасно шта то код вас значи просветар и да ли то има неке везе са школом?!
Пре отприлике
годину дана наш министар за улагање у будућност нам је изнео најновији план
инвестиција који подразумева укидање било каквих издатака за мизерију (тако се
у нашој земљи зове новчана надокнада за рад у школи) и упутио нас да, пошто радимо само
десетак сати дневно, нађемо себи неки додатни посао и тиме обезбедимо извеснију
егзистенцију нашим послодавцима. Неки од нас су се чак и дрзнули да се побуне
против ове инвестиције па су наоружани кишобранима јурнули на један веома важан споменик у центру града и нешто викали тако да се чуло чак до
последњих редова овог неугледног скупа. На сву срећу ти отпадници од сигурне
будућности остадоше у мањини, а победи разумна воља већине и окренусмо се
инвестиционом улагању.
Право да вам кажем,
није ми баш најбоље ишло то тражење додатног посла и био
сам необично љубоморан на све своје колеге које по целу ноћ раде
по разним трафикама, викендом продају кокице на шеталиштима или после школе
раде као конобари или кувари у ресторанима. Сви су радили нешто додатно, а ја само свој једини посао. Није да нисам покушавао, али не знам... Мора да је било до мене.
А онда се
десило за мене нешто неочекивано. Пре неколико месеци позвао ме је, на препоруку (не знам
чију?!), родитељ једног ученика старијих разреда Гимназијума из мени суседне школе и затражио да његовом сину
држим приватне часове из инвестиционе математике. То је један врло
угледан грађанин нашег друштва и председник великог броја државних агенција за развој привреде Серменије, а кога сам ја
често виђао на нашој
телевизији и имао сам малу трему приликом упознавања. Међутим,
разговор је био врло пријатан па смо се договорили да детету држим часове по потреби
а да наставу прилагодим његовим потенцијалима. Чак је и предложио цену за један
сат рада од 1000 динар-центи што је поприлично за наше услове и мојој срећи
није било краја. Динар–цент је иначе национална валута Серменије, док су веће новчане
јединице чекови и кредити.
Већ првог часа сам
приметио да је дете бистро али незаинтересовано за традиционални приступ школи а
нарочито математици. Приметићете да је и код нас математика веома
важан предмет у школи, само је ми зовемо инвестициона
математика са
посебним освртом на примењену математику.
После пар
часова мој ђак ме је посаветовао да би он и чешће долазио на часове уколико би од
оних 1000 динар-центи
он добијао 300. Добро сам познавао теорију, али ово је
за мене било нешто потпуно ново. Мало сам се размишљао али рачун је показао да
је дете потпуно у праву па сам прихватио, а родитељ је био више него задовољан јер му
се син коначно заинтереовао за математику и долазио скоро сваки дан на часове, а
по некад и више пута дневно. Затим је мој ученик приметио да ја познајем
његовог наставника у школи и предложио да уместо да учимо на часовима
математику боље да се договоримо са мојим колегом па да оцену компезујемо динар-центима што је
иначе дозвољена аритметичко-логичка операција у инвестиционој математици.
Поштујући постулате науке мој колега је морао да се сложи, па смо после краћих
преговора закључили да свако од нас добије по 400 динар-центи, а да цену
часа повећамо на 1200. Наравно да његов отац није могао
да одоли жељи детета за знањем па се сложио за нову цену, а када су резултати
ускоро постали очигледни кроз високе оцене у школи родитељској срећи није било краја.
Али ни
предузимљивости мог ученика није било краја. Сетио се он да
познаје још доста својих другара који су такође заинтересовани за инвестициону
математику и убрзо сам имао невероватно велики број ученика које сам
обучавао по истом моделу, али овај пут у мањим или већим групама. Додатна новчана надокнада за њега се подразумевала али у то већ нисам смео да се
мешам јер је постао мој уважени послодовац који је разумео потребе друштва Серменије. Ускоро је отворио агенцију за пружање образовних услуга и запослио
још неколико наставника разних профила, а од државе добио беспровратна средства из
фонда за развој малих и средњих предузећа као позитиван пример самоодрживог
пројекта.
На часовима углавном пишем извештаје о свом
раду, израђујем глобалне и месечне планове о будућим активностима и вршим анализу свог доприноса
агенцији. На основу ових показатеља мој нови послодавац је сасвим оправдано приметио
да ме превише плаћа и најавио рационализацију трошкова, па ћу
морати да му понудим да радим и за мање (ако треба и бесплатно) како бих био тржишно конкурентан што је један од основних ставова
инвестиционе математике код нас.
Тренутно обављам равноправно оба посла и веома
сам задовољам свој статусом у Серменији. У нашој држави је иначе у првом члану Устава записано да сви Сермени под једнаким условима морају бити срећни и поносни а визионарска идеја нашег министра за улагање у будућност је само допринела овом циљу.
Нисам сигуран да ли ће вам користити ово моје
искуство али ми смо врло поносни на нове једначине и постулате које смо
поставили у области практичне и инвестиционе математике.
Извините на правописним грешкама, јер ја још увек
учим ваш живописни језик и знам да
се не изражавам баш најбоље. Додуше, редовно пратим све извештаје који долазе из ваше цењене и надасве напредне
земље, а надам се да ћу ускоро моћи и да разумем формулу вашег успеха као и
надахнуде говоре ваших старешина. Ви сте за нас поставили високе стандарде и
даћемо све од себе да их достигнемо.
Искрено се надам да ћу ускоро посетити вашу земљу и
упознати се са свим оним лепим примерима које уважене колеге редовно објављују преко друштвених мрежа.
Поштоване колеге, желим вам пуно успеха.
ПС: Како стојите са технолошким вишковима?
Са поштовањем,
мастер-сермен
сер Иван
Бућковић
Нема коментара:
Постави коментар